Praca w gastronomii jest bardzo trudna. Trzeba zadbać o wiele aspektów, aby prowadzić taki biznes zgodnie z obowiązującym prawem i spełnić wszelkie wymagania Sanepidu. Troska o higienę to priorytet, dlatego środki do sprzątania stołówek muszą być profesjonalne.
Smak czy czystość?
Wielu klientów zwraca uwagę na czystość danego punktu gastronomicznego. Dla niektórych gości jest to nawet ważniejsze niż smak podanych potraw. Czyste stoły, podłoga, niemalże sterylna czystość w miejscu, gdzie przygotowuje się jedzenie to podstawa, by goście byli bezpieczni.
Brak odpowiedniej higieny może skutkować różnego rodzaju zatruciami wśród gości. Dlatego też każdy członek personelu stołówki musi być przeszkolony w tym aspekcie i wiedzieć, jak dbać o higienę.
Wiele zasad
Praca w gastronomii to obowiązek stosowania się do wielu zasad, które są ściśle określone przez prawo. Szczególnie trzeba uważać tam, gdzie korzysta się na przykład z surowego mięsa i surowych ryb. Przygotowywanie potraw w stołówce to nie to samo, co gotowanie w domowym zaciszu.
Oczywiście wszędzie trzeba dbać o smak i czystość, ale Środki do sprzątania stołówek muszą być odpowiednie, aby wyczyściły każdy brud i były bezpieczne dla gości i personelu.
Już uczniowie klas gastronomicznych doskonale zdają sobie sprawę z istnienia instytucji takiej jak Sanepid, który stoi na straży przestrzegania przepisów w restauracjach i wszelkich innych lokalach, w których serwuje się jedzenie. Dopiero po spełnieniu określonych norm można otworzyć lokal.
Niska świadomość wśród zarządzających stołówką?
Na szczęście świadomość społeczeństwa i osób zarządzających lokalami gastronomicznymi jest coraz większa. Ludzie wiedzą też, że mogą poskarżyć się w Internecie i ostrzec innych klientów przed stołowaniem się w danym punkcie.
Najlepiej środki do sprzątania stołówek kupować hurtowo, wtedy ceny są zdecydowanie niższe niż przy zakupach detalicznych. Zapotrzebowanie na środki czystości można przewidzieć, więc zakupy hurtowe nie powinny być tutaj problemem.